Sunday 3 May 2009

Hentesett til babyen / Clothes to wear from the hospital

Jeg ble ganske fort lei av å strikke 2 rett og 2 vrang, derfor gjenstår fortsatt 1,5 arm på den andre bodyen jeg begynte på. Istedet begynte jeg på hentesett til babyen i størrelse 0 til 3 måneder, så håper jeg det ikke er alt for stort på vei fra sykehuset! Tommy valgte ut farge og jeg liker den veldig godt, den er litt beigeaktig. Jeg skal strikke både bukse, jakke, lue og sokker, og det er i samme mønsterblad som MYE annet jeg har strikket, og som den nydelige røde kjolen jeg strikket til Kristine. Jeg begynte med buksa, og dette er så langt jeg har kommet:

I got tired of knitting 2 and pearling 2, and that is the reason for why I still miss 1,5 sleeve on the second body. Instead I started on clothes for the baby to wear from the hospital. It is in size 0 to 3 months, and I hope it will not be too big when we leave the hospital. Tommy decided on the color, and I really approve of his choice; I love the color! I will knit both pants, jacket, hat and sockes. It the pattern looks familiar it might be because I also knitted the beautiful red dress in the same pattern. I started with the pants, and this is where I am now:

Detaljbilde av mønsteret / details from the pattern

Status 3. mai / Status May 3rd

2 comments:

Elisabeth said...

Det blir et kjempefint sett, og fargen er perfekt til et hentesett. Synes mønsteret oppe på buksen ser så fint ut...

Aase Elise said...

Kjempefint!! Du er så ivrig og flink! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...