Wednesday 1 July 2009

Kjole fra 90-tallet / Dress from the 1990s

Da jeg var 11 år fikk jeg endelig et nytt søskenbarn, og det ei lita jente! Ho fikk ei søster fire år senere, og da ble jeg fadder. Denne kjolen strikket jeg til en av dem, hverken jeg eller min tante husker hvem som fikk den. Jeg husker den veldig godt og har flere ganger lett etter mønsteret på den, uten hell. Det jeg liker veldig godt med den er vaffelsømmen på overdelen, nå for tida liker jeg kanskje ikke fargene like godt som da... I vår ble fadderungen min døpt, den første av fem fadderbarn. Det var ganske spesielt, og ho har jammen blitt ei flott jente! Og tanta mi husket godt kjolen og hvor ho hadde den, så da fikk jeg tatt bilde av den.



When I was 11 I finally got a new cousin, and she was even a girl! She got a sister four years later, and the parents asked me to be her godmother. This dress I knitted to one of them, but neither me or my aunt remember for who. I remember it quite well, and I have several times searched for the pattern, without succeeding. What I like with it is the "waffle seam", but I do not like to colors as much... This spring my goddaughter had her confirmation, the first of my five godchildren. That was a special event, and she has for sure grown into a wonderful girl! And my aunt remembered the dress and where she stored it, so then I could take some pictures of it.

1 comment:

Elisabeth said...

Nydelig kjole, men jeg kan ikke huske å ha sett oppskrift på en slik. Hadde jo vært morsomt om du fant den. Kjempefint med vaffelsøm på bærestykket, det gjorde den spesiell ;) Lykke til med fanabodyen forresten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...