Tuesday 25 January 2011

Pannebånd

Jeg har sett flere jenter på campus med flotte pannebånd! På bussen sitter jeg og lurkikker på dem for å se hvordan de er strikket. Det var i grunnen ingen vanskelig nøtt å knekke, men jeg måtte jo studere det litt først. I går kveld gjorde jeg et forsøk. Jeg la opp med restene av Bellagarnet, og la opp like mange masker. Det viste seg at jeg nok sikkert kan gå ned 15 masker uten at det gjør noe, for mitt pannebånd ble litt løst. Jeg har aldri strikket blomster før, men fant ut at jeg bare fikk prøve, og øke mye. Den nest siste omgangen økte jeg på hver maske, og hadde plutselig 160 masker! Brukte den røde tråden til å felle av med. Det ble en skikkelig bølgeeffekt ytterst, kanskje litt i meste laget. Jeg sydde blomsten på i midten, festet den godt utover også, og festet med rødt garn ytterst. Da jeg var ferdig hadde jeg kanskje 20 cm rødt garn igjen. Så da fikk jeg brukt opp de restene! Det blir vel flere av disse etterhvert, men da litt fastere rundt hodet. 


Jeg holdt en liten fotosesjon her hjemme i går kveld (det gikk helt fint å strikke et pannebånd i løpet av en kveld), men fikk forbud mot å legge ut bilder av mannen og det nye strikkeproduktet!

2 comments:

Elisabeth said...

Det var et nydelig pannebånd. Morsomt med strikket blomst, det er oftest heklede å se som pynt på klær. Herlig prosjekt du har i innlegget under her, det ser ut til å bli en deilig gave :)

Gunn Elin said...

Takk for det! Jeg likte det godt, men skal forbedre monsteret litt for neste forsok. Jeg har ikke heklekrok med meg hit, og tenkte jeg kunne strikke en blomst. Har brukt pannebaandet i dag, det er nemlig en fantastisk dag her, ligner paa sene mars-dager hjemme :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...