Sunday 21 November 2010

Jeg strikker!

Man skulle ikke tro det, men joda, jeg strikker. Det går litt saktere nå enn da vi var barnløse og jeg ikke gjorde annet enn å strikke nesten ;-D Nå er det en jakke med raglanfelling, som jeg er veldig glad i. Jeg hadde med meg restegarn bortover hit, og begynte her borte. Det var en liten utvelgningsprosess hjemme for å finne garn som passet sammen, og blåfargen jeg valgte ble veldig feil. Så da gikk jeg på garnbutikken her, hvor jeg visste at de har babyull, og fikk kjøpt et ekte norsk garnnøste. Til en ganske ekte norsk pris, faktisk ble det vel ca 20-25 kroner dyrere enn det er i Norge, noe som er veldig uvanlig her, men de skal jo tross alt importere det...

Det er ikke så innmari mye igjen, jeg er godt over halvveis på mønsteret oppe, dvs inne i fellinga. Og det blir jo bare færre og færre masker nå, det er det jeg liker så godt med raglanjakker! Her er et bilde fra tidligere, snart kommer det nok et av det ferdige produktet også.

2 comments:

Elisabeth said...

Babyull som er dyrt fra før av :) Det er veldig mye blandingsgarn og kunstfibre å finne i utlandet, merkelig at det er så stor forskjell på etterspørselen...
Ser ut til å bli en veldig fin jakke selv om strikketiden blir vesentlig kortere med en liten kropp i huset :)

Gunn Elin said...

Ja, det var dyrt nok gitt :-D Er enig med deg i at det er mye merkelig garn her, jeg sliter med å finne noe normalt... Nå er den så og si ferdig. Mangler å strikke halsen, men må låne meg en symaskin og sy og klippe den opp først. Blir lite strikketid ja, og vi leser mye her også nå, og bruker kveldene til det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...